Interesting News and Information About Alcohol and Health

In recent years, medical experts and scientists around the globe have conducted independent studies that suggest moderate alcohol consumption may have positive health benefits. Some of these benefits are specific to beer.
Numerous studies suggest that beer offers possible protection against heart attack, stroke, hypertension and dementia when consumed responsibly and in moderation. The U.S. Government defines moderation as no more than one drink per day for women, or two drinks per day for men. Emerging science now suggests that moderate consumption of beer may also help increase bone density and decrease the risk of fracture.Beer distributors actively promote the sensible and safe consumption of their product only by those of legal drinking age. Science regarding the health effects of beer continues to develop, and the health consequences of consumption may vary from person to person. Adults of legal drinking age should consult their family physicians about the health effects of responsible alcohol consumption. And if you choose to drink, please drink responsibly.
You're Better Off With Beer Beer and Your Health - All About Beer Magazine
Race Trips to Mexico (BEER) Fight Cancer
Info on Beer and Health - Real Beer.com
Get rid of my brewski? No its my medicine! (MSNBC)
Cheers To Good Health: A White Paper Exploring the Health Benefits
of Beer
Cheers To Good Health
Brochure

Is there a difference between beer and hard liquor? There sure is!
Studies Show Moderate Beer Consumption May Help Prevent Osteoporosis
Ladies Home Journal: Drink a Beer for Your Bones?
Beverage Media Group: Theres
more to a good drink

AIM (Alcohol in Moderation) Digest